Sarang Labah-labah Gergasi yang Menutupi Pokok-pokok di Pakistan

Published On 16/12/2011 | By cisdel | Menarik

Sebelum ini kami pernah kongsikan koleksi fotografi National Geographic yang sangat menakjubkan dan dalam post itu terdapat satu gambar pokok yang sangat unik dan pelik. Atas permintaan pembaca, kami mencari maklumat yang lebih lanjut berkenaan pokok berkenaan. Pokok itu sebenarnya dilitupi dengan sarang labah-labah. Banjir yang berlaku di Pakistan menyebabkan labah-labah terpaksa melarikan diri sehingga ke puncak pokok dan akhirnya membuat sarang di situ. Sila baca post ini sampai habis untuk lihat gambar pokok-pokok tersebut.

spider-web-1

Ini gambar penyertaan Pertandingan Foto National Geographic 2011

spider-web-2

banyak tu woo bukan sikit-sikit sarang dia

spider-web-3

Menakutkan jugak woo

spider-web-4

rasanya berapa ratus juta ekor labah-labah yang ada ni

spider-web-5

sarang labah-labah menutupi pokok

spider-web-6

kalau masuk dalam ni boleh sesat woo

Gambar-gambar ini semua sebenarnya dah agak lama dan kejadian ini pon dah lama berlaku iaitu pada musim banjir 2010 di Sidh, Pakistan tapi masih belum terlambat rasanya bagi kita untuk mengagumi satu lagi keajaiban dunia ciptaan tuhan ini kan :)

cisdel bersawang

sumber: planetoddity

Kongsi Artikel

8 Responses to Sarang Labah-labah Gergasi yang Menutupi Pokok-pokok di Pakistan

  1. zalin says:

    cantik la pulak bile dah bersawang..

  2. aisyah ahmad says:

    ok la tu buat sarang kat pokok.nampak cantik je pokok2 tu..jangan labah2 tu buat sarang kat keta,umah,basikal tak pun motor.

  3. titan says:

    haha..jangan masuk kawanan dia..nanti labah-labah tu amok kang..

  4. Lizz says:

    pergh!!!geli pulak aku nengok. eeeeeuuuu.hahahahaha

  5. sha says:

    ei…geli lah bile pk bnyk lbh2 kt situ…klu sy kompom x g dkt dgn pokok tu…

  6. irruhila says:

    eeeeee… geli la. dh la ila tkot labah2…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *