Skywhale: Belon Udara Panas yang Menyerupai Ikan Paus?

Published On 21/05/2013 | By cisdel | Rekaan Menarik

Belon udara panas memang mempunyai pelbagai rupa bentuk yang cantik dan unik. Contohnya suatu ketika dahulu kami pernah kongsikan beberapa gambar belon udara panas yang sangat cool dan menarik. Kali ini kami nak  kongsikan belon udara panas yang diberi nama Skywhale pula. Sesuai dengan namanya, belon ini dikatakan kelihatan seperti ikan paus gergasi yang menyelusuri ruang udara. Tapi kami nama rupa dia macam ikan dugong je. Jom kita tengok dan anda nilai la sendiri rupa sebenar skywhale ini.

skywhale

skywhale

3.3 juta jahitan

dijahit dengan lebih 3.3 juta jahitan

belon paus

terbang menyelusuri ruang udara

akan terbang mengelilingi Australia

akan terbang mengelilingi Australia sepanjang tahun 2013

di atas gunung arapiles, australia

di atas gunung arapiles, australia

dalam bahagian belon

dalam bahagian belon

proses pengempisan belon

proses pengempisan belon

kepala besar! hehe

kepala besar! hehe

dah habis kempis dah belon

dah habis kempis dah belon

bye sky whale!

bye sky whale!

Untuk pengetahuan anda, belon ini direka oleh Patricia Piccinini dan  menggunakan 3,5353 meter material yang dijahit dengan menggunakan 3.3 juta jahitan.

cisdel naik belon lembu

sumber: designboom

Kongsi Artikel

2 Responses to Skywhale: Belon Udara Panas yang Menyerupai Ikan Paus?

  1. usui says:

    sepanjang tahun 2013? tak pandai berenti ke? apa tujuan dia nak terbang???

    bagi aku rupa dia macam watak dalam cerita pokmon je.. haha

  2. Ummi Hanie says:

    kreatifnya tp takut pula klu nmpk betul2.. hehe

    klu nenek sy nampak lalu atas dia, mesti melatah2 punye

Leave a Reply to usui Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *