Gambar Alat Permainan Kanak-kanak Di Seluruh Dunia

Published On 18/03/2013 | By cisdel | Trivia

Setiap kanak-kanak pasti ada alat permainan yang mereka gemari tak kiralah satu atau pun dua malah mungkin lebih. Apa yang kami akan kongsikan dalam post ini adalah hasil karya seorang jurugambar dari Itali, Gabriele Galimberti yang ingin mengkaji pertalian antara kanak-kanak dan barang permainan mereka. Beliau telah menghabiskan masa 18 bulan untuk mengembara ke seluruh dunia dan merakamkan gambar alat-alat permainan kanak-kanak di sana.

barang permainan

Noel – Dallas, Texas

barbie

Stella – Montecchio, Italy

bola mainan

Puput – Bali, Indonesia

kereta mainan

Ralf – Riga, Latvia

teddy bear

Reanya – Sepang, Malaysia

Orly - Brownsville, Texas

Orly – Brownsville, Texas

ToyStories2

Li Yi Chen – Shenyang, China

Abel - Nopaltepec, Mexico

Abel – Nopaltepec, Mexico

Alessia - Castiglion Fiorentino, Italy

Alessia – Castiglion Fiorentino, Italy

Allenah - El Nido, Philippines

Allenah – El Nido, Philippines

Keynor - Cahuita, Costarica

Keynor – Cahuita, Costarica

Arafa & Aisha - Bububu, Zanzibar

Arafa & Aisha – Bububu, Zanzibar

Botlhe - Maun, Botswana

Botlhe – Maun, Botswana

Lucas - Sydney, Australia

Lucas – Sydney, Australia

Norden - Massa, Marocco

Norden – Massa, Marocco

Tangawizi - Keekorok, Kenya

Tangawizi – Keekorok, Kenya

Virginia - American Fork, Utah

Virginia – American Fork, Utah

Watcharapom - Bangkok, Thailand

Watcharapom – Bangkok, Thailand

Shaira - Mumbai, India

Shaira – Mumbai, India

Cun Zi Yi - Chongqing, China

Cun Zi Yi – Chongqing, China

Walaupun barang permainan mereka kelihatan sama sahaja tetapi mungkin memberi makna yang berlainan pada mereka. Anda juga mungkin berminat dengan post makanan seharian penduduk di seluruh dunia.

cisdel mainan

sumber: gambar permainan di web rasmi gabriele galimberti via mymodernmet

Kongsi Artikel

9 Responses to Gambar Alat Permainan Kanak-kanak Di Seluruh Dunia

  1. Orang Akaun says:

    ada kaya ada miskin. ada banyak ada sikit. tapi semua dah based on minat..power jugak budak2 ni.. malangnya, dash yonkuro mana??

  2. masing-masing ada minat… banyak gak permainan mereka

    tapi kan, nape takde permainan tradisional Malaysia?

  3. Azman Ishak says:

    yang nombor 4 dari atas tu dah sama macam amirul .ahahahaha.. penuh berbakul-bakul kereta. dari saiz kecik sampai la ke besar.

  4. ejam says:

    budak dari negara dan keluarga yg susah boleh nampak permainan mereka camner kan..sedih gak.
    budak yg banyak mainan tu jelas nampak dari keluarga yg senang.

  5. titan says:

    gambar aku dengan kereta dash yonkura aku dulu-dulu..ntah mana pergi..

Leave a Reply to ejam Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *