Gambar Pokok Bunga Kertas yang Sangat Cantik

Published On 27/09/2012 | By cisdel | Alam

Pokok bunga kertas atau Bougainvillea adalah pokok bunga yang tidak asing lagi di Malaysia. Hampir semua rumah di Malaysia ini pasti mempunyai pokok bunga ini. Mungkin kerana ianya sangat cantik dan mudah untuk dijaga. Selain itu cuaca di Malaysia juga sesuai dengan pokok bungaini. Untuk pengetahuan anda pokok bunga kertas ini berasal dari Amerika Selatan dan banyak didapati di Negara seperti Brazil, Peru, Argentina dan lain-lain lagi. Post kali ini kami nak kongsikan koleksi gambar pokok bunga Bougainvillea yang sangat cantik dijadikan sebagai perhiasan landskap di kawasan rumah.

pokok bunga cantik

fuhh cantik betul dia buat pokok ni

landskap di rumah

landskap di rumah

tak nampak dinding

fuhh dah tak nampak dinding dah haha

pintu gerbang

buat pintu gerbang masa wedding cantik ni hehe

awek comel

comel jugak awek depan pokok bunga tu hehe

bunga memanjat

bunga memanjat

Fuyo cantiknya!

Fuyo cantiknya! tinggi betul pokok ni

rasanya berapa tingkat dia boleh panjat ni

rasanya berapa tingkat dia boleh panjat ni

hiasan tingkap

kalau dapat buat macam ni dekat rumah ni cantik woo

bunga berwarna-warni

bunga berwarna-warni

bunga kertas oren

nampak pokok yang warna oren kat bawah tu? yang tu lagi cantik woo

tak nampak batang

tak nampak batang pokok dah hehe

macam dekat Malaysia je haha

macam dekat Malaysia je haha

pokok bunga kertas

pokok bunga kertas

bumbung bunga

fuhh dah boleh jadi bumbung dah hehe

Beautiful-Decoration-From-Bougainvillea-Plant-016_mini

err ni memang dia jadikan atap betul-betul ni -.-

tak lama lagi boleh tutup tingkap tu hehe

tak lama lagi boleh tutup tingkap tu hehe

kalau mak aku nampak memang dia geram ni hehe

kalau mak aku nampak memang dia geram ni hehe

Bougainvillea

fuhhh cantiknya!!!

pokok bunga kertas

pokok bunga kertas

Macam mana cantikkan? Geram je tengok pokok bunga kertas tu semua. Esok pagi-pagi nak pi susun cantik-cantik la pokok bunga depan rumah tu mana la tahu boleh jadi cantik macam ni ke hehe

cisdel bunga kertas

sumber bunga kertas funsterz

Kongsi Artikel

6 Responses to Gambar Pokok Bunga Kertas yang Sangat Cantik

  1. miaw says:

    yang kat malaysia xberape rimbun.tp mcm cantik je klu buat lanskap kt dinding rumah

  2. samdaddycool says:

    makan tahun nak dapatkan quality macam tu.. memang kreatif.

  3. Najaa says:

    yg macam dkt malaysia tu dkt Kuching,Sarawak

  4. Pingback: Gambar Pokok Bunga Kertas yang Sangat Cantik | Apesal.com

  5. usui says:

    wah~ taktau pulak pokok bunga kertas boleh menjalar mcm tuh… dulu ada pokok yg mcm pic pertama tuh kat halaman rumah, tp dah kena tebang :'(
    mak kitew suka tanam bunga kertas, kat depan rumah dah kena buat taman bunga, mcm2 bunga ada, tp majoriti adalah pokok bunga kertas.. hehe
    chantek jugak pintu gerbang bunga kertas wat kat dpan nak masuk halaman rumah @ tempat nak masuk taman bunga..kan?

Leave a Reply to miaw Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *