Koleksi Origami Haiwan yang Sangat Cool

Published On 10/09/2012 | By cisdel | Rekaan Menarik

Memang banyak origami yang cantik dan menarik dapat diasilkan daripada kertas. Tak kisah la origami haiwan ke oragimai bunga ke ikan ke, jika anda keretaif dan rajin mencuba pasti dapat membuat satu origami yang cantik. Post kali ini kami nak kongsikan beberapa origami berbentuk haiwan yang sangat cool dan comel. Memang sangat serupa dengan haiwan sebenar geram je tengok rasa macam nak pi belajar bua origami je hehe

origami gajah

origami gajah

beruang

beruang

harimau

harimau

harimau kumbang

harimau kumbang

flamingo

flamingo

zirafah

zirafah

burung kasawari gemuk!

burung kasawari gemuk!

unicorn

unicorn

rama-rama

rama-rama

harimau siberia

harimau siberia

beruang siberia

badak air

ini tenggiling kot, tak pon armadillo

ini tenggiling kot, tak pon armadillo

rakun

rakun

moose

moose

penguin

penguin

Dachshund

Dachshund

meerkat

meerkat

kuda

kuda

Blue Jay

Blue Jay

cheetah

cheetah

gorilla

gorilla

burung raven

burung raven

beruang polar

beruang polar

ini babi

ini babi

serigala

serigala

dolphin comel

dolphin comel

ikan jerung

ikan jerung

swan

swan

Macam mana cool kan? Kami paling suka sekali tengok gajah origami tu. Sangat realistik dan cool! Anda juga mungkin berminat nak tengok reben yang dilipat jadi bentuk haiwan yang sangat cool ini pulak hehehe.

cisdel lipat kertas

sumber: toxel

Kongsi Artikel

3 Responses to Koleksi Origami Haiwan yang Sangat Cool

  1. OrangAkaun says:

    mohon dibuat origami cicak tokek pulak…

  2. johnlabu says:

    ei, apeda beruang siberia, bkn ke badak air tu?

Leave a Reply to OrangAkaun Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *