Ukiran Kelapa yang Sangat Unik dan Cantik

Published On 25/10/2011 | By cisdel | Menarik

Orang yang kreatif mampu menghasilkan hasil seni ukiran daripada apa-apa sahaja. Sebelum ini kami pernah kongsikan ukiran pada pisang yang sangat cool dan menakjubkan, kali ini kita tengok pulak ukiran pada kelapa. Apa yang menarik pada ukiran ini adalah ia dihasilkan oleh penjual jalanan dengan menggunakan alatan tradisional sahaja. Tapi hasil dia sangat menarik! Tak percaya cuba tengok sendiri hehehe

ukiran kelapa lanun

ukiran kelapa lanun

ukiran kelapa beruk

ukiran kelapa beruk

ukiran kelapa ape ntah

ukiran kelapa ape ntah

ukiran rambut terbang kena tiup angin

rambut terbang kena tiup angin haha

ukiran kelapa witch

macam nenek kebayan kan?

ukiran kelapa monyet

comel monyet ni >.<

ukiran kelapa kura-kura

Kura-kura dalam perahu hohoho

ukiran kelapa gajah

comel gajah ni >.<

ukiran kelapa einstein

einstein ke hero tamil?

ukiran kelapa chucky

Ini mungkin Chucky

ukiran kelapa

fuhhh rambut dia..

ukiran kelapa 23

siap ada jambang bagai

Hohoho cool kan gajah dengan monyet tu paling comel. Sesiapa yang berminat, nanti esok lusa boleh la carik kelapa buat sendiri. Tapi kelapa sekarang dah mahal woo rugi kalau buat-buat tak jadi hehe.

cisdel goyang pokok kelapasumber: funnydailydose

Kongsi Artikel

4 Responses to Ukiran Kelapa yang Sangat Unik dan Cantik

  1. Orang cari la ukiran ni time Hallowen…hahaha

  2. dwaty says:

    so creative…

  3. OrangAkaun K says:

    soo damn cool..macam tuh pon ada

  4. blogaul says:

    Dari sabah banyak macam ni, cantik-cantik lagi..

Leave a Reply to muhammad fakhruddin Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *