Gambar Masjid yang Sangat Cantik di Seluruh Malaysia

Published On 08/09/2010 | By cisdel | Alam

Banyak gambar masjid yang menarik terdapat di Malaysia. Selama ini kita asyik tengok dan kagum dengan seni bina luar negara je. Untuk post kali ini sempena bulan Ramadhan yang penuh berkat ini mari kita cuci mata dengan melihat gambar-gambar masjid yang sangat cantik yang terdapat di seluruh Malaysia.

Gambar Masjid Kristal – Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man, Kuala Terengganu

gambar masjid kristal 1

pertama kali aku nampak gambar masjid kristal ni.. sangat mengagumkan aku

gambar masjid kristal 2

masjid kristal

Gambar Masjid Tengku Tengah Zaharah (Masjid Terapung) – Kuala Terengganu

masjid terapung

ooo macam ni rupa masjid terapung

masjid terapung 2

masjid terapung

Gambar Masjid al-Azim – Melaka

gambar masjid di Malayssia - al azim melaka

masjid al azim

Masjid AlBukhary – Yayasan AlBukhary, Alor Star Kedah

albukhary

Masjid alBukhary

Masjid Jamek Sultan Ismail – Batu Pahat Johor

Masjid Jamek Sultan Ismail

Masjid Jamek Sultan Ismail

Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah – Shah Alam

masjid biru

masjid ini juga dikenali dengan nama masjid biru kalau tak silap

Masjid Universiti Tenaga Nasional (UNITEN) – Kajang Selangor

uniten

uniten

Masjid Jamek Kampung Baru – Kuala Lumpur

Masjid Jamek Kampung Baru

Masjid Jamek Kampung Baru

Masjid Tanjung Bunga – Pulau Pinang

Masjid Tanjung Bunga

Masjid Tanjung Bunga

Masjid Daerah Perak Tengah – Seri Iskandar Perak

Masjid Daerah Perak Tengah

cantik warna kubah masjid ni

Masjid Daerah Perak Tengah 2

Masjid Daerah Perak Tengah

Masjid Sultan Azlan Shah – Jalan Raja Musa Mahadi Ipoh

Masjid Sultan Azlan Shah

Masjid Sultan Azlan Shah

Masjid Sultan Ismail Petra – Kubang Kerian, Kelantan

Masjid Sultan Ismail Petra

Masjid Sultan Ismail Petra

Masjid Sultan Ismail Petra 2

cantik masjid ni

Masjid Universiti Malaysia Sabah (UMS) – Kota Kinabalu

masjid ums

masjid ums sedap pulak aku tengok warna masjid ni.. hehe

Ini adalah sebahagian sahaja daripada masjid-masjid yang sangat mengagumkan yang terdapat di Malaysia ini. Sila layari sumber kami untuk melihat lebih banyak gambar lagi. Mungkin akan ada episod 2 untuk post gambar masjid ini.. tengok la nanti macam mana. Kalau ada sumber sila hubungi kami, terima kasih

sumber: mymasjid, gambar masjid dari skyscrapercity

Kongsi Artikel

38 Responses to Gambar Masjid yang Sangat Cantik di Seluruh Malaysia

  1. fieqa says:

    wee~~
    dpat la siap omwek aq dengan2 masjid2 ni sume..
    =)

  2. wong says:

    suka…nak jadi kaki masjid…kalau boleh nak lawat dan solat banyak masjid di seluruh Msia…

  3. ain syafiqah says:

    wah cantiknyer rumah allah

  4. nurul ariyana says:

    so nice picture i like it this is good picture of mosque

  5. Hanom Taib says:

    Tq atas gambar masjid yang sangat menarik dan cantik.Bermanfaat untuk dijadikan bahan pengajaran murid-murid di Malaysia.

  6. fazrul hadi says:

    nanti mai sungai petani ada masjid besaq dan cantik bersenibinakan dari afrika utara

  7. fazrul hadi says:

    cuba tengok masjid sultan muzaffar syah sungai petani

Leave a Reply to ain syafiqah Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *