Pelbagai Cara yang Unik Untuk Mengikat Tali Kasut

Published On 02/04/2010 | By cisdel | Menarik

Semua orang pasti mahu kelihatan cool dan trendy kan? macam-macam cara atau gaya fesyen dikenakan untuk kelihatan cantik. Berikut adalah beberapa cara unik untuk mengikat tali kasut yang cool dan sungguh bergaya.

Ladder

Ladder

Zipper

Zipper

Double Back

Double Back

Loop Back

Loop Back

BushWalk

BushWalk

SawTooth

SawTooth

Footbag

Footbag

Display

Display

Hash

Hash

Twisties

Twisties

hidden knot

hidden knot

Riding Bow

Riding Bow

CheckerBoard

CheckerBoard

Lattice

Lattice

Bi-Color

Bi-Color

Sebenarnya ada lebih daripada 2juta cara untuk mengikat tali kasut.. hohoho aku suka ikat gaya Display.. Lembu cisdel plak? hehehe

cisdel ikat kasut

aku yang seksa nak ikat tali kasut ni..

sumber: popgive.com,Ian Shoelace Site

Kongsi Artikel

36 Responses to Pelbagai Cara yang Unik Untuk Mengikat Tali Kasut

  1. hydir says:

    haha .. nice
    tapi aku guna kasut sarung je skrg .. senang nak jalan2

  2. kel says:

    yg M checkboard tu paling comel!

  3. cidimidi says:

    Baru kiter taw… ho… teringat masa time latihan kawat kaki kat skolah dulu..cikgu marah budak ikat kasut lilit2 dkat kaki… tu xde stylenye kat atas,, hehe

  4. Azah says:

    klau mcm tu, tiap2 minggu aku nk tukar gaya baru la..
    hohoho…
    thanx for the post.
    memberikan idea yg menarik.

  5. Mus says:

    menarik sekali..

  6. chokilala says:

    aku biasa tengok time sekolah orang pakai checkerboard. aku suka lattice. nampak smart la

  7. Jaws says:

    aku tak pernah terpikir pun…
    main ikat jer…

  8. khairil says:

    cool, banyak style nak ikat tali kasut…

  9. azizuan says:

    yang ketupat tuh aku selalu wat zaman sekolah dulu..haha 8)

  10. EV says:

    maseh!nak try ikat gitu!

  11. imran says:

    Ada macam-macam gaya rupanya? Biasanya old fashion je :tongue_wink_ee:

    style checkerboard tu paling susah nak buat kot šŸ˜€

  12. Luth Textile says:

    aku pakai 1 cara je.. terkejut tengok banyak cara ikat tali kasut

  13. MrRollies says:

    pernah buat M.Checkerboard kat kasot skolah.
    hoho..
    senang,…sarung je

  14. yash says:

    wooaaa! baru tau ada mcm2 cara nak ikat tali kasot! yang aku tau 2-3 jenis je! kompem aku cuba! ha3 baru sempoi org tgk! 8)

  15. yonna says:

    suka bushwalk. hihi nampak cool tapi haram tak reti ikat.ko bukan ikat tali kasut kat lembu. ko mcm dah ikat kaki dia T__T

  16. microdyt says:

    Nk cube CheckerBoard

  17. rajawali says:

    waaaa!!!rupenyer ada pelbagai cara nk ikat tali kasut!!
    baru aq tau,,,…aq pling suka yg zipper ngan laticce…nice glerw,,trima kasyeh kpd yg mnyumbang idea cara untk ikat tali kasut….
    šŸ˜•

  18. syinrayafa says:

    lepas ni ramai la bdk2 skolah ikat tali kasut pelik2… bil acikgu disiplin tanya, tahan…dia jawab cisdel.com ajar….hah! nk jwb mcm mana topo…hahaha..

  19. beliamuda says:

    style doh. selalu ikat style bese2 je…

  20. nurul diyana says:

    šŸ˜®
    best cara2 ikot tali nie… 8)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *