Potret Wajah Jackie Chan yang Diperbuat daripada 64,000 Batang Chopstick

Published On 13/04/2014 | By cisdel | Rekaan Menarik

Rasanya nama Red Hong atau Hong Yi tak perlu lagi diperkenalkan lagi di cisdel.com. Banyak hasil karya beliau yang sangat hebat pernah kami paparkan di sini. Antaranya, gambar burung daripada kelopak bunga, potret gergasi daripada 2000 bunga carnation dan banyak lagi. Kali ini kami nak kongsikan satu lagi hasil seni kreatif artis dari Malaysia ini. Mempersembahkan potret wajah Jackie Chan yang sangat menakjubkan dihasilkan daripada 64 ribu batang kayu penyepit makanan. Jom kita tengok.

Red Hong dan Jackie

Red Hong dan Jackie

gigih menyusun penyepit

gigih menyusun penyepit

64 ribu tu ingat senang ke nak kira

64 ribu tu ingat senang ke nak kira

ni mesti tiudr pon terbayang kayu penyepit je ni

ni mesti tidur pon terbayang kayu penyepit je ni

lenguh jugak nak susun ni

lenguh jugak nak susun ni

dah nampak rupa Jackie sikit

dah nampak rupa Jackie sikit

lambai-lambai sikit dulu haha

lambai-lambai sikit dulu haha

hiasan untuk genapkan 64 ribu chopstick?

hiasan untuk genapkan 64 ribu chopstick?

pelbagai bentuk dan rupa

pelbagai bentuk dan rupa

dah macam ilusi optik pon ada haha

dah macam ilusi optik pon ada haha

bergambar besama Jackie dan Jackie!

bergambar besama Jackie dan Jackie!

ntah siapa lagi ntah lag 2 orang tu

ntah siapa lagi ntah lag 2 orang tu

Macam mana hebat bukan? Kreativiti dan kerajinan Hong Yi ini memang tidak boleh dipertikaikan lagi. Hanya sebulan sahaja masa yang diperlukan untuk menyiapkan karya yang sangat unik ini. Ia dihasilkan sempena ulang tahun Jackie Chan yang ke 60 pada tahun ini, selamat hari lahir Jackie Chan :)

cisdel chopstick lembu

sumber: web rasmi red hong yi via mymodernmet

Kongsi Artikel

One Response to Potret Wajah Jackie Chan yang Diperbuat daripada 64,000 Batang Chopstick

  1. luthfi says:

    buat lembu cisdel lebih banyak lagi, untuk bikin susu nya.hehhe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *