Chineasy: Belajar Tulisan Cina Dengan Mudah Menggunakan Ilustrasi Comel

Published On 06/02/2014 | By cisdel | Comel, Trivia

Kali ini kami nak kongsikan satu projek yang comel, unik dan sangat bermanfaat terutamanya bagi mereka yang baru hendak belajar menulis tulisan cina kanji. Projek diberi nama Chineasy ini diilhamkan oleh ShaoLan Hsueh seorang artis yang berpengkalan di London dan telah mendapat dana daripada kickstarter. Jom kita belajar tulisan cina menggunakan ilustrasi comel ini.

api

api

orang

orang

berjalan berapi

berjalan berapi

pokok

pokok

matahari

matahari

berjalan-jalan di hutan bila matahari terbit

berjalan-jalan di hutan bila matahari terbit

api, pokok, matahari, orang

api, pokok, matahari, orang

gabung perkataan

gabung perkataan

pokok-pokok-pokok

pokok-pokok-pokok

kura-kura

kura-kura

mulut

mulut

mulut, pintu, gunung, air

mulut, pintu, gunung, air

gabungan perkataan dari mulut

gabungan perkataan dari mulut

macam senang je belajar ni?

macam senang je belajar ni?

kuda

kuda

bumbung

bumbung

flash cards

flash cards

ini rupa pencipta dia

ini rupa pencipta dia (comel jugak hehe)

Macam mana comelkan? Rasa macam senang je nak belajar kan? Untuk maklumat lebih lanjut tentang Chineasy ini sila layari sumber kami. Dengar katanya dia dah nak mulakan fasa kedua projek Chineasy ini. Lebih banyak ilustrasi lebih comel dan mudah difahami lagi mungkin.

cisdel tulisan cina lembu

sumber: chineasy via ufunk

Kongsi Artikel

6 Responses to Chineasy: Belajar Tulisan Cina Dengan Mudah Menggunakan Ilustrasi Comel

  1. ciknor says:

    menariknya….macam dah paham sikit2……eh.

  2. faizal says:

    yo ni bhs jepun lah

    • cisdel says:

      ini tulisan kanji bro.. kalau tak silap kanji Jepun memang berasal daripada tulisan kanji China ini.. sebab itu dia kelihatan sama sahaja

  3. pejvaknews says:

    menarik dan menyenangkan sekali kalau belajar bahasa cina pakai metode ini.. :)

  4. velli, md. says:

    masih bingung dengan tulisan kanji bro.. :-(

  5. Nabil Ewan says:

    Buku yang penulis dia pegang tu, jual dekat mana?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *