Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

Diterbitkan Pada 01/04/2013 | Oleh cisdel | Senibina Menarik

Kita dah sering kali lihat pejabat yang tidak mempunyai meja khusus untuk pekerja mereka. Semua pekerja boleh duduk santai dan buat kerja dimana sahaja yang mereka suka. Post kali ini kami nak kongsikan sekolah pula yang mengamalkan konsep yang seakan sama seperti itu. Vittra Telefonplan, sekolah yang terletak di Sweeden ini menerapkan teknik pengajaran dan pembelajaran yang kreatif dan inovatif. Sekolah ini dipenuhi dengan pelbagai perabot yang cantik dan beraneka warna. Ia juga tidak mempunyai bilik darjah, setiap pelajar akan diajar dalam kumpulan kecil dimana-mana sahaja yang mereka gemar.

sekolah unik Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

cantiik kerusi hijau ni

tiada bilik darjah Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

tiada bilik darjah boleh belajar di mana-mana sahaja

rosan bosch staten island kids 6 Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

ruang pembelajaran yang kondusif

rosan bosch staten island kids 7 Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

lepas kelas boleh lari-lari kat mana-mana haha

rosan bosch staten island kids 9 Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

itu papan hitam

rosan bosch staten island kids 11 Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

agaknya boleh panjat tak pokok tu?

Vittra Telefonplan Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

nak main gelongsor pon boleh

sekolah santai Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

setiap pelajar mempunyai laptop masing-masing

rosan bosch staten island kids 4 Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

bersantai sambil belajar hehe

Macam mana menarikkan sekolah ini? Untuk pengetahuan anda, sekolah yang terletak di Stockholm , Sweeden ini direka oleh Rosan Bosch Studio yang merupakan sebuah syarikat senibina yang berpengkalan di Copenhagen, Denmark.

cisdel takde sekolah Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

sumber: architizer

Kongsi Artikel

One Response to Sekolah Unik Tanpa Bilik Darjah

  1. Pendidik2u berkata

    Terbaek..budak pun rajin datang sini…belajar xde tertekan..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>