Gambar Alat Permainan Kanak-kanak Di Seluruh Dunia

Diterbitkan Pada 18/03/2013 | Oleh cisdel | Trivia

Setiap kanak-kanak pasti ada alat permainan yang mereka gemari tak kiralah satu atau pun dua malah mungkin lebih. Apa yang kami akan kongsikan dalam post ini adalah hasil karya seorang jurugambar dari Itali, Gabriele Galimberti yang ingin mengkaji pertalian antara kanak-kanak dan barang permainan mereka. Beliau telah menghabiskan masa 18 bulan untuk mengembara ke seluruh dunia dan merakamkan gambar alat-alat permainan kanak-kanak di sana.

barang permainan Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Noel – Dallas, Texas

barbie Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Stella – Montecchio, Italy

bola mainan Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Puput – Bali, Indonesia

kereta mainan Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Ralf – Riga, Latvia

teddy bear Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Reanya – Sepang, Malaysia

ToyStories1 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Orly – Brownsville, Texas

ToyStories2 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Li Yi Chen – Shenyang, China

ToyStories3 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Abel – Nopaltepec, Mexico

ToyStories4 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Alessia – Castiglion Fiorentino, Italy

ToyStories8 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Allenah – El Nido, Philippines

ToyStories9 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Keynor – Cahuita, Costarica

ToyStories10 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Arafa & Aisha – Bububu, Zanzibar

ToyStories11 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Botlhe – Maun, Botswana

ToyStories12 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Lucas – Sydney, Australia

ToyStories15 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Norden – Massa, Marocco

ToyStories17 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Tangawizi – Keekorok, Kenya

ToyStories18 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Virginia – American Fork, Utah

ToyStories19 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Watcharapom – Bangkok, Thailand

ToyStories20 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Shaira – Mumbai, India

 Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

Cun Zi Yi – Chongqing, China

Walaupun barang permainan mereka kelihatan sama sahaja tetapi mungkin memberi makna yang berlainan pada mereka. Anda juga mungkin berminat dengan post makanan seharian penduduk di seluruh dunia.

cisdel mainan Gambar Alat Permainan Kanak kanak Di Seluruh Dunia

sumber: gambar permainan di web rasmi gabriele galimberti via mymodernmet

Kongsi Artikel

9 Responses to Gambar Alat Permainan Kanak-kanak Di Seluruh Dunia

  1. Orang Akaun berkata

    ada kaya ada miskin. ada banyak ada sikit. tapi semua dah based on minat..power jugak budak2 ni.. malangnya, dash yonkuro mana??

  2. Khairil Mazri berkata

    masing-masing ada minat… banyak gak permainan mereka

    tapi kan, nape takde permainan tradisional Malaysia?

  3. Azman Ishak berkata

    yang nombor 4 dari atas tu dah sama macam amirul .ahahahaha.. penuh berbakul-bakul kereta. dari saiz kecik sampai la ke besar.

  4. ejam berkata

    budak dari negara dan keluarga yg susah boleh nampak permainan mereka camner kan..sedih gak.
    budak yg banyak mainan tu jelas nampak dari keluarga yg senang.

  5. titan berkata

    gambar aku dengan kereta dash yonkura aku dulu-dulu..ntah mana pergi..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>