Gambar Rama-rama Bersayap Lutsinar yang Sangat Cantik

Published On 13/03/2013 | By cisdel | Alam

Masih ingat lagi post koleksi gambar rama-rama yang sangat cantik yang pernah kami kongsikan dahulu? Di dalam post itu ada satu rama-rama yang sangat unik yang mempunyai sayap yang lutsinar. Post kali ini kami nak kongsikan kepada anda rama-rama bersayap lutsinar itu yang lebih dikenali sebagai “glasswing butterfly”. Memang sangat cantik gambar rama-rama ini semua, rasa tenang je bila tengok. Kalau tak percaya sila lihat dan nikmatinya sendiri.

glasswing butterfly 1

glasswing butterfly

glasswing butterfly 14

ia juga dikenali sebagai Great Oto

Glasswing  (Greta oto)

Banyak dijumpai di Amerika Tengah (Mexico hingga Parma)

Glasswing (Greta oto)

tenang je kan tengok rama-rama ni :)

glasswing butterfly 2

cantikkan sayap dia :)

glasswing butterfly 3

senang nak menyamar ni hehe

glasswing butterfly 5

macam pepatung pon ada

glasswing butterfly 6

corak pada sayap dia lebih kurang sama je kan?

panjangnya sesungut dia hehe

panjangnya sesungut dia hehe

glasswing butterfly 8

cuba cari mana rama-rama hehe

glasswing butterfly 9

gambar ni sangat seni

glasswing butterfly 11

nampak kotor sayap dia kena pi polish balik

kepompom

dari ulat jadi kepompom hehe

gambar rama-rama cantik

rama-rama cantik

Macam mana betul tak kami cakap cantikkan rama-rama lutsinar atau glasswing butterfly ini? Tenang je kami tengok. Kami berharap agar anda juga berasa tenang dan lebih menghargai alam ciptaan tuhan yang sangat indah dan mengagumkan ini :)

cisdel agak lutsinarsumber: gambar rama-rama cantik di mymodernmet

Kongsi Artikel

3 Responses to Gambar Rama-rama Bersayap Lutsinar yang Sangat Cantik

  1. jai says:

    Allah maha bijaksana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *