Gambar Terumbu Karang yang Sangat Menakjubkan Diambil Secara Makro

Published On 15/01/2013 | By cisdel | Alam

Terumbu karang ataupun batu karang adalah satu ekosistem marin yang unik dan menakjubkan. Ia dikatakan telah wujud sejak beribu tahun malah mungkin berjuta-juta tahun lampau. Ia terbina daripada organima-organisma kecil yang terkumpul sehingga membentuk terumbu karang berkenaan. Post kali ini kami ingin kongsikan bagaimana rupanya terumbu karang yang sangat cantik diambil secara makro. Sehingga boleh nampak organisme kecil yang membentuk terumbu karang berkenaan.

terumbu karang cantik

cantik woo terumbu karang ni

batu karang

macam sotong punya kaki pon ada hehe

coral 2

coral

coral 3

sekali tengok macam cendawan jarum tu hehe

coral 4

ini agaknya berapa kali ganda dibesarkan ye

coral 5 (2)

gambar terumbu karang tadi

geli pon ada hehe

geli pon ada hehe

coral reef

macam rupa virus yang kami pernah kongsikan dulu hehe

coral

macam bunga hehe

Macam mana menakjubkan bukan? Kami teringin sangat nak menyelam ke dasar lautan dan melihat sendiri keindahan alam ciptaan tuhan di dasar laut tu. Bertuah betul mereka yang berpeluang dapat menikmati keindahan itu semua. Gambar-gambar ini semua adalah hasil kreativiti jurugambar dari LA, Felix Salazar.

Anda juga munkin berminat dengan gambar serangga yang sangat menakjubkan diambil secara makro ini pula :)

cisdel tangkap gambar dalam laut

sumber: web rasmi Felix Salazar

Kongsi Artikel

One Response to Gambar Terumbu Karang yang Sangat Menakjubkan Diambil Secara Makro

  1. sharafie says:

    perghh..memang menakjubkan..nampak mcm rumpai laut je..hhehe..lembu tu pun ohsem juga bro..hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *