Preikestolen: Tebing Batu Untuk Orang yang Berani Sahaja

Published On 01/10/2012 | By cisdel | Alam, Trivia

Kami di cisdel.com memang gemar untuk kongsikan gambar kejadian alam yang sangat cantik dan menakjubkan. Kali ini kami nak kongsikan tentang Preikestolen yang terletak di Norway. Ia dikatakan hanya untuk mereka yang berani sahaja. Ini kerana Tebing yang berketinggian 604m dan berkeluasan rata 25 x 25m ini tidak mempunyai pagar keselamatan langsung. Selain itu anda juga akan terasa tebing batu itu seakan-akan hendak jatuh bila anda berdiri di atasnya.

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-001

Walaupun merbahaya tapi ramai pengunjung

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-002

berkelah menikmati keindahan alam :)

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-003

cantik betul permandangan kat sini

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-004

fuyooooo

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-005

nampak tak macam rekahan tu? -.-

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-006

dok sorang-sorang memang tenang betul

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-007

siap dok posing atas tu lagi

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-008

tengok orang kat bawah macam kecikk je haha

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-009

tengok bot laju kat bawah haha ingatkan jet pejuang ke tadi

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-010

cantik betul keindahan alam ciptaan tuhan ni :)

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-011

kabus ribut hehe

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-012

cantik betul, patut la orang berani naik sampai sini.. memang berbaloi

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-013

Preikestolen – The Rock For The Brave Peoples

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-014

macho la tu posing sorang-sorang kat situ hehe

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-015

tengok crack dekat situ pon macam dah menakutkan je

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-016

buat tempat shooting filem pon cantik gak ni

Preikestolen-The-Rock-For-The-Brave-Peoples-017

ok dah senja jom balik tidur hehehe

Macam mana cantikkan alam ciptaan tuhan ini. Walaupun dikatakan agak merbahaya tetapi tebing yang terletak di Kjerag, Norway ini belum merekodkan sebarang kematian lagi rasanya (sumber fakta masih samar-samar lagi).

cisdel panjat tebing

sumber: funsterz

Kongsi Artikel

4 Responses to Preikestolen: Tebing Batu Untuk Orang yang Berani Sahaja

  1. Eizil says:

    Mencabar gak ni, sejak bertambah usia ni, kegayatan aku semakin bertambah… huhuhu

  2. OrangAkaun says:

    kecut perut woh dok tepi2 tuh..

  3. Pingback: Preikestolen: Tebing Batu Untuk Orang yang Berani Sahaja | Apesal.com

  4. jeff says:

    kalau aku sampai sana, mesti tak lepaskan peluang untuk terjun junam ke bawah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *