Rekaan Bas Masa Hadapan yang Dicipta Pada Tahun 1950

Published On 06/07/2012 | By cisdel | Gajet & Teknologi

Bas-bas yang kami nak kongsikan dalam post ini kelihatan seperti props atau peralatan dalam pengambaran filem bertemakan sains fiksyen. Tapi percaya atau tidak bas Citroen U55 Cityrama Currus ini adalah bas sebenar yang direka dan dibuat oleh pembuat bas terkemuka dari Perancis, Currus pada tahun 1950an. Ia digunakan sebagai bas pelancong untuk melawat di sekitar Paris 60 tahun dahulu. Rekaan dia sangat cantik dan futuristik, tak percaya tengok sendiri.

Citroen-U55-Cityrama-Currus1

tengok tanduk dia mahal tu haha

Citroen-U55-Cityrama-Currus2

bawak pelancong jalan-jalan keliling Paris

Citroen-U55-Cityrama-Currus3

rupa bas ni macam kapal angkasa!

bas masa hadapan

Bumbung dia boleh terbukak tu fuyo! sekarang pon takde bas macam tu

Citroen-U55-Cityrama-Currus5

macam flower horn pon ada jugak

Citroen-U55-Cityrama-Currus6-550x30

gagah membawa pelancong hohoho

Citroen-U55-Cityrama-Currus7

agaknya berapa laju bas ni boleh pergi ek?

Citroen-U55-Cityrama-Currus8

bukan satu bukan dua tapi tiga bas kapal angkasa ni haha

Macam mana futuristik tak bas ni? Tiba-tiba rasa macam jeles la pulak orang dulu dapat naik bas macam ni kita sekarang ni takde poon bas flower horn kapal angkasa macam ni hohoho.

cisdel bas sekolah ada tanduk

sumber: thisblogrules

Kongsi Artikel

2 Responses to Rekaan Bas Masa Hadapan yang Dicipta Pada Tahun 1950

  1. Ikhtiar Shah says:

    owh hehe..baru tahu.berfikiran maju.

  2. Kamarul says:

    haha..cam tkde motif je letak tanduk kat depan kepale bas tu

Leave a Reply to Ikhtiar Shah Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *