Padang Permainan yang Sangat Unik dan Cool

Published On 07/05/2012 | By cisdel | Senibina Menarik

Padang permainan adalah tempat yang sihat dan seronok bagi kanak-kanak. Banyak aktiviti yang menarik dan menyeronokkan dapat dibuat di padang permainan. Kebiasaannya hanya ada buai, gelongsor dan jongkang-jongket di taman permainan biasa tapi kali ini kami nak kongsikan koleksi padang yang luar biasa sedikit. Koleksi ini direka oleh Monstrum, sebuah firma milik Ole B. Nielsen dan Christian Jensen di Eropah.

padang permainan 1

menakutkan jugak taman permainan ni haha

padang permainan 2

padang yang bertemakan lautan

padang permainan 3

ikan paus

padang permainan 4

dalam perut ikan

padang permainan 5

labah-labah gergasi

padang permainan 6

istana

padang permainan 7

kapal karam bawak harta

padang permainan 8

kapal selam di dasar lautan

padang permainan 9

menatang apa ntah ni

padang permainan 10

err ada nampak lembaga tak? hahaha

padang permainan 11

err ular ke ni?

padang permainan 12

kapal terbang terhempas pon boleh buat main hehe

padang permainan 13

panjat tiang menara istana

Macam mana cool kan? Nasib baik belum wujud lagi taman permainan ni kat Malaysia. Kalau playground macam ni ada kat Malaysia silap-silap budak-budak ni semua berkampung dekat situ tak nak balik rumah..

cisdel main buai

sumber: thisblogrules

Kongsi Artikel

7 Responses to Padang Permainan yang Sangat Unik dan Cool

  1. ejam says:

    kalau taman permainan seperti ini ada kat Malaysia kompom ada seorang dewasa matang bernama Topotato akan bermain tanpa menghiraukan kanak-kanak yang sepatutnya diberikan ruang untuk bermain…haha

  2. Denaihati says:

    betul tu, mungkin akan datang ada konsep yg serupa kat malaysia.

  3. OrangAkaun says:

    kat Malaysia, lepas seminggu habis segala besi mat pet curi..hahaha

  4. ain dzaya says:

    kalau ain dtg sini, sumpah tanak balik…

  5. Ikhtiar Shah says:

    aku tgok un macam nak main sam jer..huhu

  6. momo says:

    cool!!!

  7. Aujinz says:

    dalam kepala aku memang selalu kalau dapat nak design taman permainan macam nie.. cuma, yang ini ada yang ekstrem.. aku nak buat yang mesra dan selamat untuk kanak kanak.. XD

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *