Robot yang Sangat Cool Diperbuat Daripada Mesin Taip

Published On 19/04/2012 | By cisdel | Gajet & Teknologi

Kanak-kanak masa kini pasti ada yang tidak tahu apa itu mesin taip. Yela zaman sekarang semua kerja-kerja menaip dilakukan dengan menggunakan komputer. Sebab itu mesin taip semakin dilupakan dan tidak digunakan lagi. Post kali ini kami nak kongsikan arca robot yang sangat cool diperbuat daripada mesin taip terpakai. Sangat cool sampai kami tengok ada macam rupa robot dalam cerita iRobot tu.

Mesin Taip Bentuk Robot

robot mesin taip 1

robot mesin taip

robot mesin taip 2

fokus sikit tengok muka dia

robot mesin taip 3

pandangan belakang robot mesin

kawan robot

kawan robot

kacak jugak kawan robot ni

kacak jugak kawan robot ni

tangan robot

tangan robot

rangka robot

rangka robot

posing untuk pameran

posing untuk pameran

duduk santai

duduk santai posing maut punya

betulkan skru-sku yang longgar

betulkan skru-sku yang longgar

Robot Haiwan

robot labah-labah

robot labah-labah

rusa

rusa

robot kucing

robot kucing

kucing marah

rrrrrrrrrrrrrrrr

penguin comel!

penguin comel!

typesculpt09

sotong!

haaa

haaa takut tak? takut tak? takut tak? haha

Macam mana cool kan? Model robot ini semua dihasilkan oleh Jeremy Mayer sorang artis dari Carlifornia. Beliau menghasilkan model yang sangat cantik dan teliti dan akan dipamerkan di muzium. Mungkin sebab risau generasi akan datang tak pernah tengok mesin taip.

cisdel typewriter

sumber: laman web rasmi Jeremy Mayer, toxel

Kongsi Artikel

3 Responses to Robot yang Sangat Cool Diperbuat Daripada Mesin Taip

  1. OrangAkaun says:

    yang last sekali tuh power..gangster

  2. Fizz.My says:

    auwww.. seksi maa yg posing maut tuh. ahaha

  3. aisyah ahmad says:

    suka yang penguin :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *