Rumah Berbentuk Daun yang Sangat Cool

Published On 02/04/2012 | By cisdel | Senibina Menarik

Kami di cisdel.com memang gemar untuk kongsikan hasil senibina yang cool dan menarik. Sebelum ini kami pernah kongsikan gambar rumah Flintstone yang sebenar macam rumah gua. Post kali ini kami nak kongsikan rumah berbentuk kelopak daun pula yang sangat unik dan cool. Rumah ini direkan oleh Mareines + Patalano dari Brazil. Rumah yang diperbuat daripada kayu ini dikatakan dapat melindugi penghuninya daripada panas terik Matahari di Brazil.

rumah daun

pandangan hadapan rumah daun..

rumah daun 2

hehe inilah sebabnya ia dipanggil rumah daun.. cool kan atap dia

rumah daun

terletak di Angra dos Reis, kira-kira sejam perjalanan dari Rio de Janeiro

rumah daun 4

penuh dengan ruang santai open air

rumah daun 5

rumah daun yang penuh dengan pokok dan daun kelapa

Ruang Tamu

ruang tamu

ini bahagian ruang tamu

living room

stairway to heaven? hahaha

Bilik-bilik

Master bedroom

Master bedroom

bilik tetamu

bilik tetamu

bilik air

bilik air.. haha kira bilik la jugak kan?

Ruang Dapur

ruang dapur

ruang dapur

ruang dapur tempat memasak

itu dapur gas.. nampak?

Luaran Rumah Daun

ruang santai tempat juntai kaki

ruang santai tempat juntai kaki

bahagian depan rumah

bahagian depan rumah bila dah malam

banyak betul lampu

banyak betul lampu

santai depan kolam renang

santai depan kolam renang

kolam renang

errr apesal kolam dia dah macam parit pulak aku tengok -.-

rumah daun 6

pemandangan yang indah permai dengan angin sepoi-sepoi bahasa

Macam mana cantikkan? Rasa tenang dan nyaman je bila tengok rumah ni kan memang sesuai la kot dengan cuaca dan iklim yang panas macam kat Brazil tu. hehe lembu cisdel pon nak cuba buat jugak la rumah daripada daun

cisdel rumah daun

sumber: toxel

Kongsi Artikel

3 Responses to Rumah Berbentuk Daun yang Sangat Cool

  1. ProfHariz says:

    Cantiknya. Agak2 price dia berapa la erk?

  2. eez says:

    memang cool sangat…………osem..

Leave a Reply to eez Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *