Apple Pie yang Sangat Menyelerakan Dimasak Dalam Sebiji Epal

Published On 17/11/2011 | By cisdel | Menarik

Semua orang pasti tahu apa itu apple pie (pai epal) walaupun mungkin ada yang tak pernah makan tapi pasti pernah dengar namanya. Kebiasaannya apple pie dibuat dengan meletakkan buah epal sebagai inti di dalam pai tersebut tapi kali ini kami ingin kongsikan gambar apple pie yang sangat unik. Apple pie ini unik kerana ia dimasak di dalam sebiji epal bermakna epal berada di luar pai dan bukannya di dalam seperti pie biasa.

Bake-Mini-Apple-Pies-2

Cara-cara membuat apple pie: korek sebiji epal

Bake-Mini-Apple-Pies-3

Masuk inti ke dalam epal tersebut

Bake-Mini-Apple-Pies-4

Anyam penutup epal sampai jadi seperti gambar di atas haha

Bake-Mini-Apple-Pies-1

Bakar dalam oven dan taraaaa dah siap haha

Bake-Mini-Apple-Pies-5

picit sikit tengok.. hohoho

Bake-Mini-Apple-Pies-6

tengok sikit inti dalam dia.. perghhh ~.~

Macam mana nampak menyelerakan kan? Kepada yang ingin cuba sila layari sumber kami kalau nak dapatkan resepi apple pie ini. Tapi rasanya kalau korang biasa masak pai boleh je nak pelbagaikan rasa atau ramuan dia ke. Janji boleh makan tu kira ok la kan? Errr kalau buat pai lembu rasanya ok ke? haha

cisdel paisumber resepi apple pie: paperplantesnadchina, bitrebel

Kongsi Artikel

2 Responses to Apple Pie yang Sangat Menyelerakan Dimasak Dalam Sebiji Epal

  1. OrangAkaun K says:

    epal jadi lebam + pucat..tak selera aku tengok..huhu

  2. Ira says:

    mcm x sedap je…. heeeeeee….

Leave a Reply to Ira Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *