Origami Haiwan yang Sangat Kreatif dan Menakjubkan

Published On 03/11/2011 | By cisdel | Menarik

Origami adalah sejenis seni lipatan kertas untuk menghasilkan objek lain seperti origami haiwan, tumbuh-tumbuhan dan lain-lain lagi. Dengan hanya menggunakan sekeping kertas, banyak benda-benda kreatif yang boleh dihasilkan. Post kali ini kami ingin kongsikan gambar-gambar origami haiwan yang sangat kreatif dan menakjubkan. Tengok je pon dah tahu betapa susahnya nak buat benda ni semua.

origami triceratops

ini triceratops

origami T-Rex

Rangka T-Rex

origami kumbang

siapa pernah tengok cerita Big Bad Beetle Borg? haha

origami burung helang

burung helang kaki besar

origami gajah

ini gajah

origami zirafah

couple zirafah

origami labah-labah

comel labah-labah ni

origami scorpion

ini namanya kala jengking

origami ikan emas

ini ikan emas

origami ikan jaws

smart ikan jaws ni

origami penyu

penyu comel

unicorn

unicorn

origami haiwan kambing gurun

kambing gurun

origami gorila

gorila

origami naga

ini naga

origami ikan koi

sebelum jadi naga ikan koi renang-renang

origami babi hutan

ini babi, babi hutan

Comel kan origami ni semua? hohoho bukan senang beb nak buat. Tapi malangnya takde la plak origami lembu. Kami teringin nak belajar buat origami lembu Siapa yang tau buat boleh tolong hubungi kami dan ajar ya :)

cisdel buat origamisumber origami haiwan toxel

Kongsi Artikel

3 Responses to Origami Haiwan yang Sangat Kreatif dan Menakjubkan

  1. adasya says:

    cntik! tp enth mcm mn nk bt tu.. huhu

  2. aku says:

    smart gilerrrrrrrrr….
    apadiaaa.blogspot.com

  3. Juan says:

    errrr, xder tutorial ker nak buat benda origami nih, nak juga belajar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *