Model Motorsikal yang Diperbuat Daripada Cengkerang Lobster yang Sangat Cool

Published On 22/09/2011 | By cisdel | Menarik

Lobster kalau diterjemahkan dalam Bahasa Malaysia akan menjadi udang kara atau udang karang. Tapi memandangkan lebih ramai yang akan faham bila gunakan perkataan lobster maka kami tak terjemahkan tajuk ini. Chef atau tukang masak memang kreatif bila merekacipta atau menghasilkan sesuatu daripada makanan. Kali ini kami ingin mempersembahkan hasil kreativiti chef dari Taiwan, Huang Mingbo yang menghasilkan model motorsikal yang unik dan menarik daripada cengkerang udang kara.

Lobster-shell-Motorcyle-01

detail woo model motor ni

Lobster-shell-Motorcyle-02

Dah macam motor Kamen Rider plak aku tengok

Lobster-shell-Motorcyle-03

fuyooo ada 2-3 design model rupanya..

Lobster-shell-Motorcyle-04

chef nak ngorat awek-awek dengan hasil seni dia hohoho

Lobster-shell-Motorcyle-07

siap ada no plate tu

Lobster-shell-Motorcyle-08

err harga udang kara ni sekor RM180 kat bazar Ramadhan. kalau dah siap ukir ni berapa ye harganya

Lobster-shell-Motorcyle-06

bangga dengan hasil kerja sendiri :)

Lobster-shell-Motorcyle-05

haa jeles la tu.. jeles la tu.. an? an? an? haha

Cool kan lobster ni, kagum kami tengok. Bukan calang-calang orang boleh buat hasil yang unik macam ni. Kalau boleh pon mungkin memerlukan bakat dan latihan yang gigih tanpa mengenal erti jemu haha. Kalau ada sesiapa berminat tu sila la beli udang kara dan cuba sendiri ye hehe. Lepas tu kalau dah puas hati ape kata korang cuci mata tengok cupcakes yang comel-comel belaka ni semua pulak :)

cisdel motor

sumber gambar lobster freshpics

Kongsi Artikel

4 Responses to Model Motorsikal yang Diperbuat Daripada Cengkerang Lobster yang Sangat Cool

  1. aniely says:

    hahaha cisdel betOl

  2. Juan says:

    serius lawa nih

  3. lepas ukir lawa-lawa pastu makan lobster tu dgn ulan petai… haiyaaa… manyak syokkk maaa… hakahka lazat hingga menjilat kaki lobster… myammmm…

  4. YOU says:

    Terbaik!! Rasa sangat jeles lebih² lagi bila tahu Cisdel pun dah ada model mooto sendiri.. ;D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *