Perpustakaan yang Paling Kecil di Dunia

Published On 12/06/2011 | By cisdel | Trivia

Sebelum ini kami pernah kongsikan tentang muzium permainan paling besar di dunia. Kali ini kami nak tunjukkan perpustakaan paling kecil di dunia milik Jozsef Tari. Perputakaan ini depenuhi dengan lebih 4500 buku-buku yang bersaiz mini dan buku terkecil di dunia yang bersaiz 0.11 x 0.12 inci juga terapat di sini.

buku kecil di perpustakaan kecil 1

buku kecik tapi ilmu dia besar

buku kecil di perpustakaan kecil 2

nisbah buku dengan telefon bimbit

buku kecil di perpustakaan kecil 3

buku aluminium

buku kecil di perpustakaan kecil 4

rasanya berapa lama nak habiskan buku tebal macam ni ye? hohoho

buku kecil di perpustakaan kecil 5

ada lebih 4500 buku woo kat sini

buku kecil di perpustakaan kecil 6

mesti susah nak pilih buku ni hohoho

Walaupun saiz kecil tapi ilmu yang diberikan tetap sangat besar dan bermakna :) Jadi jangan mempertikaikan saiz tanpa mendalami isi kandungannya terlebih dahulu. Sekian, renung-renungkan dan selamat beramal :p

cisdel buku keciksumber: planetoddity, Web Rasmi Jozsef Tari

Kongsi Artikel

9 Responses to Perpustakaan yang Paling Kecil di Dunia

  1. ASaDa RyutaRo says:

    giler gigih dia ni kumpul buku kecik2. tapi menarik.. comel je buku2 dia.

  2. tak sakit mata ke nak baca buku2 tu? :shock_ee:

  3. Omar says:

    macam mana la dia cari tempat nak beli buku kecik-kecik tu agaknya.. 😯 😯

  4. fina fento says:

    rajin gila sapa yang buat ni.

  5. notcar99 says:

    cutenye..hu2..
    alamak bertambah rabunla =p 😀

  6. Hanis says:

    kecik dan sgt comelll buku tuu… 😯

  7. Eszter Tari says:

    Saya anaknya Bapak Jozsef Tari yang kollektor buku2 kecil ini. Oleh karena itu saya tahu bahwa mata orang tidak menjadi sakit waktu coba membaca. Yang tertarik juga bisa berkunjung website saya untuk melihat lukisan2 saya. Salam, Eszter Tari

  8. Nine says:

    haha..nice share..tq owner Cisdel…

  9. ser ryn yeory says:

    sa pn mw baca jgk o…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *