Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

Published On 19/05/2011 | By cisdel | Menarik

Model mini atau miniatur memang sangat diminati oleh segelintir orang. Post kali ini kami ingin kongsikan gambar koleksi miniatur yang paling besar di dunia yang terletak di Hamburg Jerman. Keluasan model miniatur ini adalah 1,150 meter dan akan berkembang dari masa ke semasa hingga tahun 2014

miniatur wunderland miniature wonderland 8 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

model landasan kereta api terbesar di dunia 1

miniatur wunderland miniature wonderland 20 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

model landasan kereta api terbesar di dunia 2

miniatur wunderland miniature wonderland 19 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

model sampingan.. siap ada konsert lagi tu

miniatur wunderland miniature wonderland 18 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

model bandar yang kereta api ni lalu

miniatur wunderland miniature wonderland 17 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

model miniatur

miniatur wunderland miniature wonderland 16 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

detail gilerr wooo

miniatur wunderland miniature wonderland 15 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

batu-batu gunung-ganang pon ada jugak

miniatur wunderland miniature wonderland 14 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

piramid pon ada

miniatur wunderland miniature wonderland 13 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

stadium pon ada wehhh

miniatur wunderland miniature wonderland 12 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

alam semula jadi yang sangat detail

miniatur wunderland miniature wonderland 9 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

banyak lokasi menarik sekitar Eropah ada di sini

miniatur wunderland miniature wonderland 7 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

model ini dimulakan pembinaan pada tahun 2001

miniatur wunderland miniature wonderland 6 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

siap ada model di air sekali

miniatur wunderland miniature wonderland 5 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

siang malam pagi petang semua ada

miniatur wunderland miniature wonderland 4 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

siap ada air terjun tu beb

miniatur wunderland miniature wonderland 3 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

kira-kira ada 890 kereta api terdapat di landasan ini semua

miniatur wunderland miniature wonderland 2 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

banyak giler kereta dalam ni wehh

miniatur wunderland miniature wonderland 1 Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

pada tahun 2011 mereka dah buka model lapangan terbang pulak

Kepada yang berminat nak tengok sila la melawat Hamburg, Jerman ye. Model ini akan di tambah dan diupgrade dari masa ke semasa. Tiket masuk adalah serendah 6.00€. Untuk keterangan lanjut layari sumber kami

cisdel main kereta api Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

sumber: twistedsifter, laman web rasmi miniatur wunderland

Kongsi Artikel

12 Responses to Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

  1. banyak model dlm ni diambil dari kawasan Hamburg. bila tengok stesen keretapi cm kampung2 tu sket, teringat time study kt Germany dulu. huhu :)

  2. Fazreen says:

    Series superb..aku suka gila tgk benda2 mini ni..

  3. Orang Akaun says:

    superb detail..cam tak caya lak aku tengok

  4. decrewz says:

    Ni kalo wat kat umah, konfirm ramai wartawan dtg..he3

  5. sayacomel says:

    mak aii, rajinya buat benda macam nih. hehe..

  6. adledash says:

    Salam..

    perghhhh..kagum! sape buat ni memang tabah.

  7. uncle says:

    uncle mmg suka benda miniature ni..dulu selalu teringin sangat-sangat nak pergi ke Belanda nak tengok taman tu..huhuu kali ni ada pulak di Hamburg..mmg best !!! insyaAllah uncle akan pergi jugak…ada siapa nak sponsor !? hahahha

  8. Mr.Bintang says:

    minat giler aku ngan benda2 mcm ni.. :o

  9. Rie Rieda says:

    parking kete die cool giler….leh la try buat nanti..hehehhehhe :D

  10. meck says:

    wow suka benda ni

  11. Holawands says:

    kat muzium padi kedah pon adee….lagii cantik..hehehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>