Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

Published On 19/05/2011 | By cisdel | Menarik

Model mini atau miniatur memang sangat diminati oleh segelintir orang. Post kali ini kami ingin kongsikan gambar koleksi miniatur yang paling besar di dunia yang terletak di Hamburg Jerman. Keluasan model miniatur ini adalah 1,150 meter dan akan berkembang dari masa ke semasa hingga tahun 2014

model landasan kereta api terbesar di dunia 1

model landasan kereta api terbesar di dunia 1

model landasan kereta api terbesar di dunia 2

model landasan kereta api terbesar di dunia 2

model landasan kereta api terbesar di dunia 3

model sampingan.. siap ada konsert lagi tu

model landasan kereta api terbesar di dunia 4

model bandar yang kereta api ni lalu

model landasan kereta api terbesar di dunia 5

model miniatur

model landasan kereta api terbesar di dunia 6

detail gilerr wooo

model landasan kereta api terbesar di dunia 7

batu-batu gunung-ganang pon ada jugak

model landasan kereta api terbesar di dunia 8

piramid pon ada

model landasan kereta api terbesar di dunia 9

stadium pon ada wehhh

model landasan kereta api terbesar di dunia 10

alam semula jadi yang sangat detail

model landasan kereta api terbesar di dunia 11

banyak lokasi menarik sekitar Eropah ada di sini

model landasan kereta api terbesar di dunia 12

model ini dimulakan pembinaan pada tahun 2001

model landasan kereta api terbesar di dunia 13

siap ada model di air sekali

model landasan kereta api terbesar di dunia 16

siang malam pagi petang semua ada

model landasan kereta api terbesar di dunia 17

siap ada air terjun tu beb

model landasan kereta api terbesar di dunia 18

kira-kira ada 890 kereta api terdapat di landasan ini semua

model landasan kereta api terbesar di dunia 19

banyak giler kereta dalam ni wehh

model landasan kereta api terbesar di dunia 20

pada tahun 2011 mereka dah buka model lapangan terbang pulak

Kepada yang berminat nak tengok sila la melawat Hamburg, Jerman ye. Model ini akan di tambah dan diupgrade dari masa ke semasa. Tiket masuk adalah serendah 6.00€. Untuk keterangan lanjut layari sumber kami

cisdel main kereta api

sumber: twistedsifter, laman web rasmi miniatur wunderland

Kongsi Artikel

12 Responses to Miniatur Wunderland: Pameran Model Miniatur Paling Besar di Dunia

  1. banyak model dlm ni diambil dari kawasan Hamburg. bila tengok stesen keretapi cm kampung2 tu sket, teringat time study kt Germany dulu. huhu :)

  2. Fazreen says:

    Series superb..aku suka gila tgk benda2 mini ni..

  3. Orang Akaun says:

    superb detail..cam tak caya lak aku tengok

  4. decrewz says:

    Ni kalo wat kat umah, konfirm ramai wartawan dtg..he3

  5. sayacomel says:

    mak aii, rajinya buat benda macam nih. hehe..

  6. adledash says:

    Salam..

    perghhhh..kagum! sape buat ni memang tabah.

  7. uncle says:

    uncle mmg suka benda miniature ni..dulu selalu teringin sangat-sangat nak pergi ke Belanda nak tengok taman tu..huhuu kali ni ada pulak di Hamburg..mmg best !!! insyaAllah uncle akan pergi jugak…ada siapa nak sponsor !? hahahha

  8. Mr.Bintang says:

    minat giler aku ngan benda2 mcm ni.. 😮

  9. Rie Rieda says:

    parking kete die cool giler….leh la try buat nanti..hehehhehhe 😀

  10. meck says:

    wow suka benda ni

  11. Holawands says:

    kat muzium padi kedah pon adee….lagii cantik..hehehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *