Koleksi Gambar Supermoon yang Cantik Dari Seluruh Dunia

Published On 20/03/2011 | By cisdel | Alam

Ramai yang sedia maklum awal pagi semalam ada berlaku fenomena Supermoon di mana bulan kelihatan lebih besar, terang dan cantik daripada biasa. Masing-masing sibuk mendongak ke langit untuk cuba melihat fenomena alam yang sangat menakjubkan ini. Tapi ramai juga yang kecewa kerana tidak berjaya melihatnya. Tidak perlu risau kerana kami akan kongsikan koleksi gambar supermoon yang sangat cantik dari seluruh dunia.

Supermoon by rante_i

Supermoon by rante_i

Supermoon by ruthdaveed Worcestershire, England (supermoon detail)

Supermoon by ruthdaveed Worcestershire, England (supermoon detail)

Supermoon by ruthdaveed Worcestershire, England (moon in cloud)

Supermoon by ruthdaveed Worcestershire, England (moon in cloud)

Supermoon by Tjer84 Belgium

Supermoon by Tjer84 Belgium

Supermoon by SiriS_ZA

Supermoon by SiriS_ZA

Supermoon by ryoichi360 Hino-shi, Tokyo

Supermoon by ryoichi360 Hino-shi, Tokyo

Supermoon by ruthdaveed Worcestershire, England (behind trees)

Supermoon by ruthdaveed Worcestershire, England (behind trees)

Supermoon by ratnasinghrathore Jaipur, India

Supermoon by ratnasinghrathore Jaipur, India

Supermoon by mythripk

Supermoon by mythripk

Supermoon by martinstelbrink

Supermoon by martinstelbrink

Supermoon by jeffhollettvancouverwa

Supermoon by jeffhollettvancouverwa

Supermoon by globalreset Plano, Texas, US

Supermoon by globalreset Plano, Texas, US

Supermoon by cybermystic

Supermoon by cybermystic

Supermoon By Cahya Legawa Yogjakarta, Indonesia

Supermoon By Cahya Legawa Yogjakarta, Indonesia

Supermoon By Tristan Na Malaysia

Supermoon By Tristan Na Malaysia

Semua gambar-gambar ini dicari daripada flickr. Sila rujuk sumber kami untuk melihat lebih 3182 gambar supermoon yang lain. Sekiranya anda mempunyai gambar supermoon yang sangat cantik sila hantarkan kepada kami untuk diletakkan di cisdel.com :)

cisdel bulan

sumber: flickr

Kongsi Artikel

15 Responses to Koleksi Gambar Supermoon yang Cantik Dari Seluruh Dunia

  1. sickchild72 says:

    bek ko lakar ada muka aku. berbaloi2

  2. eiyda says:

    Comey giler…besar lak tu…. :gulp_ee: :gulp_ee:

  3. cik ct says:

    wow cantiknya bulan supermoon..
    eh lembu cisdel pon nak jadi bulan gak ke?hehehe.. 😀

  4. aizuddin says:

    aku pun dapat tengok..memang cantik :gulp_ee:

  5. Azah says:

    aku pun ada gak amek gmbr supermoon smalam. nak masuk koleksi jugak… haha…

  6. Sara says:

    Supermoon dari bumi UTM..tapi tak nampaklah kawah-kawah bulan tu..guna kamera biasa je.. tapi nice..bulan dan awan.. Bintang semua lari berjauhan.. 😀

  7. subhanallah, mmg cantik sgt. thanks for sharing 😛

  8. APi says:

    rugi aku tak sempat tengok..
    nasib baik kau ade share..
    memang chatek..
    thanxz

  9. tulip says:

    😮 subhanallah….cantik sgt..bcahaya..

  10. zik says:

    memang beza bulan kali nie.. dia punya terang dia.. fuh.. aku amik pakai hanpdhone jer pun.. huhu

  11. adledash says:

    salam..

    aku lagi berkenan kat lembu tu dari bulan..cane ar..hahaha!

    Subhanallah..cantiknye bulan..tapi aku pernah nampak yang lagi besar dari malam hari tu..

  12. p@kcikLie says:

    huh cunnya bulannn..

  13. Rie Rieda says:

    Aku pun de jugak tgok supermoon hari tu…cantik n terang jew…jelas plak tu…tapi x ambik la plak gambarnya….. :(

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *