Forced Perspective Photography: Hasil Seni yang Hebat Tanpa Gunakan Photoshop

Published On 10/06/2010 | By cisdel | Menarik

Photoshop memainkan peranan yang sangat penting untuk menjadikan sesebuah gambar itu melampaui tahap luar biasa. Tanpa bantuan photoshop banyak gambar yang kelihatan seperti biasa dan bosan sahaja. Berbeza dengan forced perspective photography, ia mampu untuk menjadikan sesbuah gambar itu sangat luar biasa tanpa bantuan photoshop. Tak percaya sila baca sampai habis.

forced perspective 1

forced perspective 1

forced perspective 2

forced perspective 2

forced perspective 3

forced perspective 3

forced perspective 4

forced perspective 4

forced perspective 5

forced perspective 5

forced perspective 6

forced perspective 6

forced perspective 7

forced perspective 7

forced perspective 8

forced perspective 8

forced perspective 9

forced perspective 9

forced perspective 10

forced perspective 10

forced perspective 11

forced perspective 11

forced perspective 12

forced perspective 12

forced perspective 13

forced perspective 13

forced perspective 14

forced perspective 14

forced perspective 15

forced perspective 15

forced perspective 16

forced perspective 16

forced perspective 17

forced perspective 17

forced perspective 18

forced perspective 18

Seperti yang anda lihat, forced perspective photography adalah seni apabila bermain dengan jarak dan perspektif yang berbeza untuk menghasilkan satu ilusi hahaha lembu cisdel pon nak belajar buat.

cisdel forced perspectivesumber: grievousbodilycharm

Kongsi Artikel

22 Responses to Forced Perspective Photography: Hasil Seni yang Hebat Tanpa Gunakan Photoshop

  1. miya says:

    wow! very uniques lahh! :)

  2. aizuddin says:

    memang smart :embarrassed_ee:

  3. EV says:

    hehe..t kasi try la/

  4. serol says:

    lembu cisdel buat tak jadi..hehe

  5. Azah says:

    huhu..
    macam best..
    x yah pening2 duk cari tutorial photoshop dah..

  6. Wan Perlis says:

    gila la
    tahap super pro ni

  7. Peipei says:

    wooooww! cool!
    btw, come to my blog ok?
    just make it yesterday

    http://untalentedme.blogspot.com/

  8. okay.. yang ke-8 itu saya pikir lain… :rolleyes_ee:

  9. MrSup says:

    cayala..nice2.. err tak panas ke lembu cisdel pegang bola matahari tu? huhu

  10. apiih says:

    nice one..cools :lol_ee:

  11. Manual Format PC says:

    wow!
    smart giler..
    x payah pakai photoshop 😀

  12. hilmi says:

    smart pulakkk,,, pintar sungguh mereka :snake_ee:

  13. azizuan says:

    real wehh..haha

  14. broFami says:

    gambar yg cakar langit dangan gambar berus tuh aku suka..
    cam real je ek.. :)

  15. annadolly says:

    woooooooooooooooooooooooooooooh !

  16. nur says:

    WAHHH..stylo btul..mmg stylo…caya la…nnti nk cube la…hehhehe 😉

  17. mispyeja says:

    waw!! trbaiklah..cntik dan mcm betul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *