Panduan Lengkap Contoh Penggunaan Emoticon Seperti Ini (*^.^)

Published On 23/03/2010 | By cisdel | Trivia

Selain menggunakan emoticon biasa seperti 😀 semakin ramai yang gemar memeriahkan message mereka dengan emoticon seperti (^.^) atau mungkin (T___T). Untuk pengetahuan, emoticon seperti itu diberi nama “kaomoji” (“kao” = muka, “moji” = karakter). Berikut adalah panduan yang lengkap tentang maksud disebalik kaomoji ini.

senyum

senyum

senyuman yang sombong

senyuman yang sombong

cakap tanpa sebarang perasaan

cakap tanpa sebarang perasaan

gembira, ketawa

gembira, ketawa

sedikit sedih dan cheeky

sedikit sedih dan cheeky

takut, dalam masalah,terkejut

takut, dalam masalah,terkejut

annoyed

annoyed

annoyed dan bermasalah

annoyed dan bermasalah

marah dan membencikan

marah dan membencikan

terkejut, kecewa

terkejut, kecewa

confused

confused

sedih dan nak mula menangis

sedih dan nak mula menangis

mengantuk

mengantuk

penat dan tak tahan nak tidur

penat dan tak tahan nak tidur

terkejut

terkejut

meminta dengan baik.. please....

meminta dengan baik.. please....

malu

malu

kenyit mata

kenyit mata

menjerit kegembiraan

menjerit kegembiraan

tengah tahan ketawa

tengah tahan ketawa

untuk menenangkan orang atau untuk perpisahan yang sedih

untuk menenangkan orang atau untuk perpisahan yang sedih

joyful, gembira

joyful, gembira

muka takde perasaan

muka takde perasaan

happy sambil menjerit yes!!

happy sambil menjerit yes!!

happy dan gedik

happy dan gedik

blushing

blushing

risau dan tak tenteram

risau dan tak tenteram

sorrrryyy.. + mintak tolong

sorrrryyy.. + mintak tolong

menangis.. hohoho yonna suka guna ni

menangis.. hohoho yonna suka guna ni

dengan bersusah payah aku cuba menterjemahkan maksud perkataan dalam bahasa inggeris itu kepada BM.. hoho banyak direct translation je..

cuba teka apa emosi lembu ni sekarang

cuba teka apa emosi lembu ni sekarang

sumber: blog.juergenspecht.com

Kongsi Artikel

25 Responses to Panduan Lengkap Contoh Penggunaan Emoticon Seperti Ini (*^.^)

  1. eyra says:

    gila comel. tp aku paling ske gne ni… T-T hahahaha

    sedeyh2 gitu.

    lembu tu apehal? emosi sangap?

  2. MyaFiza says:

    hahaha…kelakar la. tak tau pulak ada nama khusus untuk emoticon yg macam ni. selalu guna (^_^) ni je. banyak lagi rupanya yg lain. hehehe..nice sharing..

  3. yonna says:

    pergh.time emoticon kegemaran aku la xleh load gambar dowhh. lembu pun tak nampak.

    T_______________T

    satgi2 aku dtg nak tgk emoticon kegemaran T_____T

  4. EV says:

    cisdel wat muke apekah?pikir sat..
    ^_^
    suke maen dengan emoticon
    -.-‘

  5. yash says:

    hak3 sempoi! lembu cisdel tuh sedang membuat emosi terkejut! 😯 <– mcm nie ha3

  6. Adry Sabry says:

    Aku suka ini (^_^)

  7. joegrimjow says:

    haha
    comey2!

    kan bagus klu model tu comey skit
    erkk?
    hehe

  8. aizuddin says:

    bagus gila akak tu..semua boleh buat lak tu..huh :grin2_ee:

  9. Azrul Hisham says:

    wahaha…..baru ku tahu ada emoticon yang lain jugak…biasa aku guna (^__^) dan (T__T) je…nice bro

  10. elyaszbha says:

    lembu cisdel buat yg nih > (O.o) ٩(×̯×)۶

  11. hazzy says:

    comel (‘-^*)

  12. Pepejal says:

    (^-^)dapat belajar benda baru hari ni.. selalu pakai :-) jer..

  13. Pepejal says:

    (^-^) huhuhu..

  14. azizuan says:

    sok bole belakon v3 return..haha

  15. Dr House says:

    Bagus ni kalo buat senaman muka. Bersungguh2 nampaknya minah tu.

  16. Arra Jasmy says:

    haha..omellah.:)

  17. Kals says:

    ishk..ishk….
    pelik2 la emoticon ni :snake_ee:

  18. Amir says:

    nice.. 😀

  19. sasa says:

    saya tau!!
    biar saya lukiskan..
    (o.0`)
    hoho.. sama tak??

  20. zulaikha farah says:

    nice ~ cute-cute blaka 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *